Oferta web pe pagini
Intalnesc inca clienti care imi spun cate pagini va avea site-ul ca sa le facem o oferta corecta. Neintelegand despre ce e vorba m-am uitat la ofertele unor alte firme de web design (asta la cei la care am gasit pentru ca dupa cum am mai zis se practica “pretul in functie de cati bani are clientul” pe la majoritatea concurentilor nostri). Dupa cum ziceam uitandu-ma pe la niste baieti pe site am gasit oferte de genul site cu pana in 10 pagini, 8 poze, un formular si un link catre email. :)) tre sa recunosc ca am ramas socat ca astfel de oferte inca mai exista.
Intr-o era in care sistemele de content management au devenit ceva comun si orice firma de web design ar trebui sa aiba un sistem propriu de management si dezvoltare a site-urilor, sau macar sa ia unul free de pe net, nu vad cum mai existe acesti neandhertalieni care cer bani in functie de numarul de pagini. Dragi clienti aflati de la mine ca ar fi bine sa evitati orice firma care va taxeaza astfel. Daca exista o platforma de administrare atunci veti putea sa va adaugati dumneavoastra ulterior cate pagini doriti si le veti putea edita ca intr-un document word. In plus, daca agentia web se ocupa si de introducere continutului in site-ul dumneavoastra e aberant sa se ceara o taxa pe pagina. Logic ar fi sa se ceara pe ora pentru ca va arat 2 pagini pe care sa le introduceti si diferenta dintre ele (ca timp de introducere a informatiei) este de 1000%.
In concluzie pentru clienti - evitati firmele care taxeaza “la nr de pagini”.
Pentru o parte din firmele de web design - people, it’s the internet age - cautati si voi pe google “Content management System” si veniti in era noastra.
Martie 8th, 2007 at 11:29 pm
Am avut ocazia sa cunosc intr-o firma de amatori si sistemul de “abonament lunar pentru intretinere” care este la fel de penibil pe cat suna. Mai mult, sefu’ taxeaza o suma enorma, tot dupa principiul “pretul in functie de cati bani are clientul”, pentru … nimic.
Si este o suma considerabila: cand am plecat eu de acolo era 100 E pe luna pentru “domeniu, hosting, texte, poze” in timp ce site-ul este o creatie infecta de HTML in 5 pagini hostat pe un shared server oversold in Romania. Nu s-a facut un update la acel site de peste 2 ani, dar clientul, care nu are nici o tangenta cu domeniul web (si-a facut site pentru ca au si altii), plateste constiincios suma. Problema nu sunt banii, pentru ca are de unde (firma gigant) dar nu e etic.
Nu sunt de acord cu principiul pe care il tot amitesti - pretul dupa fata clientului, dar e ametitor cat de multe firme de web design profita de lipsa de cunostinte a clientilor.
Am citit intr-un portofoliu al unei agentii de web din afara o chestie inteligenta si la obiect: “We add features where we can add value, not more bucks on the bill”.
E o reproducere aproximativa, nu imi aduc aminte numele site-ului
Martie 9th, 2007 at 4:36 pm
Cred ca uitati un lucru,
http://www.webvertise.ro/web-design/servicii-si-preturi-web-design/
In mare, e acelasi lucru, doar ca e mai “finut” spus. Nu spui ca ii ceri 350Eur pe un site de 5 pagini, ii spui ca e pretul de pornire la care se adauga in functie de complexitate. Are o denimire atitudinea asta, dar nu vreau sa fiu rau.
Oricum, interesant blogul, tonul si mai ales formularea “draga concurenta” care ma face sa zambesc de fiecare data.
ps: un link catre home pe header daca se poate, e imposibil sa te intorci la prima pagina cand esti pe pagina unui articol
Cheers
Martie 9th, 2007 at 5:08 pm
si mie imi place formularea “draga concurenta”
Nu tre sa nu fii rau - fii rau frate. “Complexitate” nu se refera la continut ci la complexitatea prezentarii ca una e un produs cu o descriere si alta e unul cu color chart-uri, cu galerie foto, cu n accesorii, cu pret functie de altele - caz in care platforma de administrare trebuie adaptata/modificata. Si costul vine de la modificareas platformei si in cele mai multe cazuri nu se aplica la clientii cu simple prezentari.
P.S. - tare faza cu link-ul pe header. si eu simteam ca-mi lipseste ceva cand incercam sa ajung in home - ma ocup - promit
Martie 9th, 2007 at 5:31 pm
erm… treaba aia cu abonamentu si mentenanta nu e atat de stuida pe cat pare, no offence.
Sa zicem ca tu ii oferi CMS-ul si el isi face pagini noi si pune content, poze. Te intreb eu, peste 2 luni in care si-a administrat singur contentul, cum o sa arate saitul ala? o sa aiba titluri rosii cu
Martie 9th, 2007 at 6:10 pm
nu stiu cum lucrezi tu dar s-a inventat CSS care sa formateze titlul si multe alte chestii. Cat despre continut nu poti decat sa atragi constant atentia clientului asupra pastrarii graficii create la inceput.
Cred ca clientul are mult mai multe de pierdut daca plateste o agentie pentru o activitate de secretara decat avand control total asupra continutului.
Dar, na, mie imi place sa cred ca e mai bine sa dai clientului acces decat sa-l mulgi de bani - kill me for being fair
Martie 9th, 2007 at 10:16 pm
Pai am eu o solutie mai buna: ii dai CMS-ul pe mana (desi nu stiu ce CMS le dati voi pe mana clientilor), ii dai manualul CMS-ului (sau ii faci 10-20-50 de ore de training pe el), ii dai style guide-ul site-ului si-l lasi in voia lui.
E? Nu este mai bine asa?
Mai etic, economic, blah blah…
Presupunand ca stiti cum sa creati un site ca solutie de business, nu ca solutie de luat banii de la client luandu-i ochiul cu o grafica misto.
Presupunand ca folositi un CMS user-friendly in-house sau out-sourced care are si manual.
Presupunand ca se stie ce e ala style guide pentru un site.
Presupunand ca stiti ce e ala site si mai ales ca stie si clientul!
Depinde si de client. Orange sau Vodafone (tipul de client mare) nu lucreaza cu voi garantat, oricate site-uri si experienta aveti (8 ani de web design si inca cereti bani pe nimicuri de genul seo si introducere date?!!?) aveti.
Iar clientii locali sunt prea in urma cu tehnologia sa vada beneficiile unui site sau sa stie ce vor, ce e ala CMS si tot asa.
Insa fiecare cu nisa lui de piata, cu solutiile lui si cu clientii lui.
Martie 10th, 2007 at 12:38 am
Mah puiule da de ce presupui tu si de ce nu intreabi?
In primul rand cred ca am explicat ca facem exact ce ai zis tu - dai cms, faci training dai style guide. Si da - e mai bine asa.
Da site-ul e o solutie business, nu solutie de luat banii - am mai explicat in alte posturi - altii iau banii.
.
CMS-ul e intern. Se face trainind care dureaza 2 ore ca este user-friendly. Are manual.
Stim ce e ala un style guide insa de obicei ii explicam direct clientului nu e necesar un document pentru 5 indicatii.
Faza cu presupunand ca “stiti ce e ala site” e degeaba.
E optiunea lui Orange si a lui Vodafone nu a mea. Nu as spune ca SEO e nimic - chiar deloc - aduce profit tuturor clientilor nostri - poate ai tai nu au nevoie de vizitatori si se multumesc cu site-ul. Pentru introducere date nu cerem bani - am explicat asta, noi dam platforma clientului si el isi introduce datele.
Eu nu as subestima clientii locali - dar na probabil eu sunt mai optimist :). Si da, fiecare e cu nisa lui si cu solutiile si clientii lui - duuhhh - ca tot iti place exprimarea.
Martie 10th, 2007 at 3:32 pm
Iar daca nu aveti ambitia sa oferiti solutii si pentru clienti de talia Vodafone, nu prea e frumos sa aratati cu degetelul la cei care au.
E o piata libera din ce stiam in Romania. Competitiva. Asta inseamna ca oricine are o sansa egala la orice client, nu? Cel putin ar trebui.
Deci nu-ti mai arata tu personal frustrarea pe competitie, doar ca nu reusiti voi ca si agentie sa faceti fata la un client de talie mare si sa-i acoperiti nevoile de comunicare online.
Martie 10th, 2007 at 3:45 pm
Nu-mi doresc Vodafone, nu ma intereseaza, targetul nostru e altul - lucram pe alta piata, cea medie.
Martie 20th, 2007 at 5:54 pm
Sunt de acord ca preturile postate pe diferite situ-uri de diferite firme de web design, de genu “10 pagini, 8 poze, un formular si un link catre email” sunt de prost gust si de mult fumate….Din pacate sunt multe…
Pe de alta parte si celelate sistem de preturi care sunt normale si bune mi se par ca le lipseste ceva…si din punctu meu de vedere le lipsesc detaliile…Adica omui tre sa stie ca de fapt platest porcesu de lucru…si acum el tre sa stea sa se intrebe:
- eu vreau un site in 2 luni sa fie gata functional sau in 6 luni ?
- situ e mititel sau de amploare?
- la ce categori de site intra?
Si in functie de feedback-ul care si-l face ( si care by the way i se poate oferi de firma de webdesign) isi da seama la ce taxare intra si de ce metodologie de lucru va fi nevoie pentru dezvoltarea lui (waterfall, agile, sau dc se poate aplica un XP sau nu etc.) , adica cum va lucra echipa webdesign, si va intelege pe ce se duc banii…
De ex…
sa zicem ca omu vrea repede un site, care e mare, chiar magazin online…si-l vrea in 2 luni…asta va presupune eventual o metodologie Agile. Asta va prespune ca clientu (daca se pot aplica concepte din extreme programming) impreuna cu dezvoltatorul sa fie in legatura continua..si asta inseamna timp folosit in aceasta directie de ambele parti…and time means money…adica nu idea de timp mult trebe platit repede si ideea de timp necesar folost pentru client si cand vrea clientul trebe platit scump…Zic asta pentru dpdv al firmei dezvoltatoare inseamna sa puna respectivu client pe lista de prioritati si asta inseamna ca tre sa dea bani…
In caz contrar clientu poate nu are timp sa stea sa se ocupe de a-si face site si o sa si-l primeasca intr-un timp mai lung la un pret mai scazut…
Iar ideea pe care o au unii clienti ca ma intalnesc odata, eventual de 2 ori, cu dezvoltatorii si le dau totae materialele, toate documentele de analiza tehnica si functionala, e cea mai stupida…..asta va duce clar 100% garantat la incosistenta intre ce va iesi in final si ce a vrut clientu…
Martie 22nd, 2007 at 10:13 am
commentu meu de mai sus tre sa inceapa cu “NU Sunt de acord…” … am fost neatent la scris….sorry
Aprilie 2nd, 2007 at 12:39 pm
Eu raman la parerea mea. Cotatiile se discuta in particular. Nu mi se pare etic sa pui pe site nici “5 pagini la 10 mii” si nici “de la xxxEUR *”
Daca un client te alege pe tine ca sa ii faci site-ul, te alege pentru ca are incredere ca ii vei livra un produs complet si de calitate care sa-i satisfaca nevoile.
E adevarat ca sunt clienti de genul “vreau doar 3 pagini”, dar acestia trebuie instruiti, educati, expusi catre sistemele de management al continutului. Ne vaitam ca inca avem clienti de genul asta, dar nu facem nimic in privinta asta. Atata timp cat se continua atitudinea asta, si vom face “ciubucuri” (cum zicea Mihai Coliban aici) nu vom progresa deloc in ceea ce priveste web-ul romanesc.
Din biroul sau situat in OtopeniCity:P, a transmis live Alex Buga. Andreea (Esca)… ai legatura